تور مجارستان ارزان: برترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل

به گزارش فروشگاه اینترنتی هرپو، برترین دانشگاه های مجارستان

مجارستان یکی از کشورهای زیبا در مرکز اروپا است. در این کشور تدریس به زبان انگلیسی است و همین موضوع باعث شده یکی از دلایل انتخاب این کشور برای تحصیل باشد که متقاضیان زیادی دارد یک علت دیگر اعتبار علمی و قدمت دانشگاه های این کشور است و بعلاوه هزینه های زندگی مناسب، امکانات فراوان برای زندگی راحت و چند علت دیگر این کشور را در رده کشورهایی قرار می دهد که گزینه مناسبی برای ادامه تحصیل است. پایخت مجارستان شهر بوداپست است که یکی از زیباترین شهرهای اروپایی به شمار میرود و واحد پول کشور مجارستان فورینت است و یک دلار معادل 330 فورینت است. در این بخش برترین دانشگاه های مجارستان را معرفی می کنیم.

تور مجارستان ارزان: برترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل

با ما سفر کنید و با تور مجارستان ارزان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

معرفی دانشگاه های مجارستان

در دانشگاه های مجارستان دانشجویان خارجی این امکان را دارند که در تمامی رشته های پزشکی یا فنی مهندسی تحصیل نمایند معرفی برترین دانشگاه های مجارستان که در رشته های مورد نظر دروس را ارائه می دهند یاری خوبی به کسانی است که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند. در این کشور یک دانشگاه 6 زبانه وجود دارد که تنها دانشگاه شش زبانه اروپا است و رشته های فنی و مهندسی در این دانشگاه به زبان های آلمانی، انگلیسی، ایتالیایی، فرانسه، مجاری و روسی ارائه می گردد که در این دانشگاه هر دانشجویی می تواند زبان مورد نظر خود را انتخاب نموده و ادامه تحصیل دهد. این دانشگاه دارای راکتور تحقیقاتی است و فرصت های تحقیقاتی زیادی به دانشجویانش اختصاص می دهد. دانشگاه فنی بوداپست مجارستان یکی دیگر از دانشگاه های خوب مجارستان است که استادان مجرب و حرفه ای دارد و یک افتخار دیگر دانشگاه دریافت 9 جایزه نوبل است. در ادامه برترین دانشگاه های مجارستان را به شما معرفی می کنیم.

  • دانشگاه بین المللی فنی و مهندسی بوداپست

یکی از معروف ترین دانشگاه های فنی و مهندسی در اروپای مرکزی دانشگاه بین المللی فنی و مهندسی بوداپست است که در سال 1782 بنا شده و همان طور که گفته شد به 6 زبان آلمانی، ایتالیایی، انگلیسی، فرانسوی و روسی در آن دروس رشته های گوناگون تدریس می گردد.

رشته های موجود در این دانشگاه در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا شامل: رشته های ساختمان، طراحی منطقه ای و شهری، پلاستیک صنعتی، رشته های شیمی آلی و بیولوژیک، تکنولوژی غذایی، رشته های راه و راه آهن، سازه، رشته قدرت، مهندسی نرم افزار، مهندسی سخت افزار، مهندسی کامپیوتر، میکروالکترونیک، کنترل و تجهیزات، رشته های فراوری، مدیریت صنعتی، صنایع غذایی و شیمیایی، ریاضیات، رشته های مهندسی حمل و نقل، مهندسی هسته ای، تکنولوژی هسته ای، تربیت معلم، مدیریت، ارتباطات و چندین رشته دیگر از جمله رشته هایی هستند که در دانشکده های این دانشگاه تدریس می شوند.

هزینه شهریه در مقطع کارشناسی برای هر سال 6000 یورو است و برای مقطع کارشناسی ارشد مبلغ 7000 تا 9000 یورو است و در دوره دکترا هم حدودا همین مبلغ است که در این دوره ها بصورت اقساط در دو قسط دریافت می گردد. دانشکده های این دانشگاه که یکی از برترین دانشگاه های مجارستان است همه دارای امکانات خوبی هستند.

  • دانشگاه فنی و مهندسی میشکولس

یکی دیگر از برترین دانشگاه های مجارستان دانشگاه فنی و مهندسی میشکولس است که از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور در در جنوب کشور مجارستان و در شهر میشکولس است. این دانشگاه که در محدوده مرز کشور کرواسی است تحصیل در آن به زبان انگلیسی و مجاری است و گروه های تحصیلی فنی و مهندسی و رشته های هنر و موسیقی و حقوق در آن به تحصل مشغول هستند. بعلاوه در این دانشگاه رشته کامپیوتر به زبان انگلیسی تدریس می گردد و رشته موسیقی به هر دو زبان مجاری و انگلیسی است، رشته حقوق به زبان مجاری و انگلیسی و رشته های علوم انسانی هم به زبان انگلیسی و مجاری تدریس می گردد. شهریه مقطع لیسانس برای هر سال 6000 یورو است و هزینه های زندگی و اقامت در شهر میشکولس مجارستان نسبتا پایین است و برای دانشجویان مناسب است. این دانشگاه از برترین دانشگاه های مجارستان برای ادامه تحصیل دانشجویان غیر بومی است.

  • کالج بین المللی بوداپست

یکی دیگر از قدیمی ترین مراکز آموزشی و موسسات آموزش عالی مجارستان که از برترین دانشگاه های مجارستان هم هست کالج بین المللی بوداپست است که در آن دوره های پیش دانشگاهی و آماده سازی پیش پزشکی هم برگزار می گردد و یکی از مراکز معتبر علمی اروپایی است. شهریه دوره تحصیلی برای یک سال در این کالج 6000 یورو است.

  • دانشگاه علوم پزشکی سملوایز بوداپست

اگر قصد دارید یک دانشگاه با قدمت بالا و معتبر را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید دانشگاه علوم پزشکی سملوایز بوداپست برترین گزینه است. این دانشگاه که از معتبرترین مراکز علمی و دانشگاههای علوم پزشکی مرکز اروپا در مرکز کشور مجارستان است به نام پروفسور سملوایز کاشف وایتکس است و مورد تایید ایران است. در این دانشگاه رشته های تحصیلی به زبان های آلمانی و انگلیسی و مجاری تدریس می گردد. رشته هایی که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تدریس می گردد شامل: رشته رشته پزشکی، رشته دندان پزشکی، داروسازی، پرستاری، مامایی، فیزیوتراپی، تربیت بدنی است. این دانشگاه از برترین دانشگاه های مجارستان در تمام مقاطع است.

  • دانشگاه علوم پزشکی آلبرت سنت جورجی

دانشگاه علوم پزشکی آلبرت سنت جورجی که در شهر سگد قرار گرفته است یکی از برترین دانشگاه های مجارستان در یک نقطه زیبا و مجذوب کننده این کشور است. سگد شهر کوچکی در حاشیه رودخانه دانوب است. رتبه این دانشگاه 200 است و تدریس کلیه رشته ها در آن به زبان انگلیسی و مجارستانی است.

  • دانشگاه علوم پزشکی پچ

دانشگاه علوم پزشکی پچ از قدیمی ترین و برترین دانشگاه های مجارستان است که در مرکز شهر پچ قرار گرفته است. این دانشگاه 642 سال قدمت دارد و از پیشرفته ترین و معروف ترین دانشگاه های تحقیقاتی کشور مجارستان است. رشته های ارائه شده در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه شامل: رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی است.

  • دانشگاه اتوش لورند در بوداپست

دانشگاه اتوش لورند در بوداپست در سال 1635 در شهر بوداپست بوسیله پیتر پازمانی ایجاد شد که اوایل فقط دانشکده هنر و الهیات بود ولی بعدها دانشکده حقوق و دانشکده پزشکی هم در آن بوجود آمد. تدریس در دانشگاه اتوش لورند بوداپست به زبان های انگلیسی و مجاری است و این دانشگاه که یکی از برترین دانشگاه های مجارستان است در رشته های زیست شناسی، ادبیات و زبان شناسی دانشجو می پذیرد.

  • کالج مک دانیل بوداپست

این دانشگاه در سال 1994 تاسیس شد و یکی از برترین دانشگاه های مجارستان در رشته های اقتصاد، مدیریت بازرگانی، علوم سیاسی، علوم سیاسی و اقتصاد، ارتباطات، تاریخ هنر، مطالعات ارتباطات بین الملل، روزنامه نگاری و رسانه های نو،هنرهای تجسمی است.

  • کالج سوینبرن بوداپست

این کالج که در شهر بوداپست قرار گرفته است شعبه ای از دانشگاه سوینبرن استرالیا است و از برترین دانشگاه های مجارستان است که در مقطع کارشناسی تدریس به زبان انگلیسی است و رشته های مدیریت توریسم، مدیریت اطلاعات دانشجو می پذیرد.

  • کالج چمپلین بوداپست

این کالج هم در شهر بوداپست قرار گرفته است و یکی از شعبه های دانشگاه ورمونت آمریکا است که در رشته های مدیریت، مخابرات، مدیریت هتل داری و رستوران و چند رشته دیگر دانشجو می پذید و یکی از برترین دانشگاه های مجارستان محسوب می گردد. شهریه هر سال تحصیلی برای مقطع کارشناسی 5000 تا 6000 یورو است.

  • دانشگاه علوم پزشکی دبرسن

در این دانشگاه رشته های پزشکی و دندان پزشکی به زبان انگلیسی برگزار می گردد در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا کلاس برگزار می گردد و رشته های پزشکی، دندان پزشکی در آن تدریس می گردد. این دانشگاه ها تعدادی از برترین دانشگاه های مجارستان بود که معرفی گردید.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: herpo.ir شناسه مطلب: 1415

به "تور مجارستان ارزان: برترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجارستان ارزان: برترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید